referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Štvrtok, 17. apríla 2014

Pobox

ATLAS

Prihlásenie

@atlas.sk
Zdrava vyživa
Dátum pridania:06.10.2002Oznámkuj:12345
Autor referátu:neuvedeny
 
Jazyk:SlovenčinaPočet slov:981
Referát vhodný pre:Stredná odborná školaPočet A4:3.7
Priemerná známka:2.91Rýchle čítanie:6m 10s
Pomalé čítanie:9m 15s
 
Zdrava výživa
Surová zelenina, ovocie orechy, hrubozrnné obilniny a semená, najmä naklíčené, obsahujú látky, ktoré človeku tvoria imunitu. Obsahujú vitamíny, nerastné látky, organické kyseliny, termolabilné látky, enýmy : auxóny, auxíny, gamóny, termóny i fytoncídy - ničiace baktérie, cukry, tuky, bielkoviny, rozličné soli, stopové prvky, vlákninu. Vitamíny sú nevyhnutné k primeranej funkcii buniek a orgánov v tele. Vitamíny je možné nahradiť syntetickými, umelými vitamínmi, no však tie pôsobia izolovane, kým prírodné vitamíny spolupracujú, lepšie sa vstrebávajú. . Prijímanie vyváženej stravy by malo byť postačujúce ako dostatočný prísun vitamínov bez príjmu vitamínov v tabletkách.Každý vitamín má iné využitie v tele, nakoľko sú všetky nevyhnutné k správnej funkcii a sú vyžadované vo veľmi malých dávkach pre normálnu funkciu metabolizmu. Vitamín A je dôležitý pre správnu funkciu kostného a zubného tkaniva, taktiež aj pre pokožku. Hlavne je známy vďaka svojmu účinku na oči, kde je nevyhnutný pre dobré videnie. Dobrý zdroj tohto vitamínu obsahuje hlavne mlieko, vajcia a pečeň.B skupina vitamínov je dôležitá pre všetky metabolické procesy a tieto sú hlavne nachádzané v droždí a pečeni.Vitamín C je dôležitý pre syntézu a údržbu spojivového tkaniva. Zdoje vitamínu C sú hlavne v citrusových plodoch, paradajkách a zelenej zelenine. Obidva vitamíny, C aj B by mali byť pravidelným prísunom, sú rozpustné vo vode a nie sú ani dlho zdržované v organizme. Vitamín E je hlavne potrebný na pleť a funkciu mozgu a je nachádzaný hlavne v listovej zelenine a v čerstvých orechoch. Vitamín D vystupuje podobne ako hormón a je využitý pre regulovanie metabolickej aktivity a hustoty kostného tkaniva. Ľudia získavajú tento vitamín hlavne zo slnečného žiarenia alebo masla, mlieka, rýb, vajec a pečene. Vitamín K je nevyhnutný hlavne pre zrážanie krvi a pri rekonvalescencii. Veľa jedál, ktoré obsahujú vitamín K je napr. žĺtko a listová zelená zelenina ako napr. špenát. Pretože surová zelenina pôsobí zásadotvorne na organizmus, neutralizuje prostredie. Po tepelnom spracovaní je zelenina trávená i 3 hodiny a premieňa sa na farebnú hmotu. Čerstvá Lymfatický systém reaguje na varenú stravu výkyvom leukocytov. Pri surových prírodných produktoch sú leukocity v kľude. Na strávenie varenej potravy žalúdok spotrebuje 8 litrov tráviacich štiav. Energia sa teda presúva na trávenie. Po surovej strave sa človek cíti svieži.
 
   1  |  2  |  3    ďalejďalej
 
Podobné referáty
Zdravá výživaSOŠ2.96702529 slov
Zdravá výživaSOŠ2.8935343 slov
Zdravá výživaSOŠ2.9694786 slov
Zdravá výživaSOŠ2.96721095 slov
Zdravá výživa2.8685320 slov
Zdravá výživaGYM2.9664956 slov
Zdravá výživaGYM2.97093184 slov
Copyright © 2000-2014 centrumholdings.com - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.