Zaujímavosti o referátoch
Ďaľšie referáty z kategórie
Káva
| Dátum pridania: | 15.03.2004 | Oznámkuj: | 12345 |
| Autor referátu: | Kaja | ||
| Jazyk: | Počet slov: | 506 | |
| Referát vhodný pre: | Stredná odborná škola | Počet A4: | 1.9 |
| Priemerná známka: | 2.95 | Rýchle čítanie: | 3m 10s |
| Pomalé čítanie: | 4m 45s | ||
Klady:
-mierne preháňadlo a diuretikum
-povzbudzuje pozornosť
-v prípade potreby pomáha prekonať ospalosť
Zápory:
-vysoký príjem tureckej alebo prekvapkávanej kávy súvisí so zvýšeným rizikom srdcových ochorení
-turecká káva môže zvýšiť hladinu cholesterolu v krvi
-u citlivých osôb môže vyvolať migrénu
-ženy, ktoré pijú veľké množstvo kávy, riskujú v neskorších rokoch vznik osteoporózy
Okrem toho, že je káva bohatým zdrojom KOFEÍNU, obsahuje aj 300 ďalších zložiek, ale len jediná má výživovú hodnotu. Niacín vzniká v priebehu praženia zŕn a jedna šálka kávy ho obsahuje asi l mg. Aby ste z tohto zdroja pokryli dennú potrebu niacínu pre dospelú osobu, museli by ste vypiť asi 15 šálok. Ďalšia výživová hodnota nápoja vzniká pridaním mlieka a cukru.
Káva a cholesterol
Niekoľko výskumov potvrdilo, že náruživí kávičkári, ktorí denne vypijú viac ako šesť šálok, sa vystavujú riziku SRDCOVÝCH CHORôB. Toto riziko však súvisí skôr so spôsobom prípravy kávy ako s obsahom kofeínu. Keď sa káva pripravuje v prekvapkávači alebo varením mletej kávy vo vode, uvoľňujú sa dve chemické látky, ktoré zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi a riziko srdcového ochorenia. Tieto látky, nazývané kofestol a kofeol, sa prirodzene vyskytujú v kávových zrnách. Odstránia sa však filtráciou kávy cez papier alebo pri výrobe instantnej kávy.
Káva a srdcové choroby
Keď vypijete šálku kávy, zrýchli sa vám pulz a váš KRVNÝ TLAK mierne stúpne. Striedme pitie kávy však nespôsobuje trvalo vysoký krvný tlak, a dokonca ani osoby, ktoré vysoký krvný tlak majú, sa jej nemusia úplne vzdať. Donedávna lekári každému, kto prekonal infarkt, odporúčali nepiť kávu vôbec alebo len v bezkofeínovej forme. Argumentovalo sa tým, že káva alebo kofeín vyvolávajú nepravidelnú srdcovú činnosť a zvyšujú riziko ďalšieho infarktu.
Nedávne výskumy v Británii a Spojených štátoch, pri ktorých sledovali pacientov po infarkte, však dokázali, že pitie filtrovanej kávy k nepravidelnému srdcovému rytmu nevedie, takže po infarkte sa nemusí nevyhnutne s pitím kávy prestať.
Káva ako preháňadlo
Kofeín sám osebe nemá laxatívne účinky. Káva bez kofeínu je dokonca silnejším preháňadlom ako obyčajná, a vedci sa stále usilujú spresniť, ktorá z ďalších 300 organických látok obsiahnutých v kávových zrnách stimuluje vylučovanie stolice.
-mierne preháňadlo a diuretikum
-povzbudzuje pozornosť
-v prípade potreby pomáha prekonať ospalosť
Zápory:
-vysoký príjem tureckej alebo prekvapkávanej kávy súvisí so zvýšeným rizikom srdcových ochorení
-turecká káva môže zvýšiť hladinu cholesterolu v krvi
-u citlivých osôb môže vyvolať migrénu
-ženy, ktoré pijú veľké množstvo kávy, riskujú v neskorších rokoch vznik osteoporózy
Okrem toho, že je káva bohatým zdrojom KOFEÍNU, obsahuje aj 300 ďalších zložiek, ale len jediná má výživovú hodnotu. Niacín vzniká v priebehu praženia zŕn a jedna šálka kávy ho obsahuje asi l mg. Aby ste z tohto zdroja pokryli dennú potrebu niacínu pre dospelú osobu, museli by ste vypiť asi 15 šálok. Ďalšia výživová hodnota nápoja vzniká pridaním mlieka a cukru.
Káva a cholesterol
Niekoľko výskumov potvrdilo, že náruživí kávičkári, ktorí denne vypijú viac ako šesť šálok, sa vystavujú riziku SRDCOVÝCH CHORôB. Toto riziko však súvisí skôr so spôsobom prípravy kávy ako s obsahom kofeínu. Keď sa káva pripravuje v prekvapkávači alebo varením mletej kávy vo vode, uvoľňujú sa dve chemické látky, ktoré zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi a riziko srdcového ochorenia. Tieto látky, nazývané kofestol a kofeol, sa prirodzene vyskytujú v kávových zrnách. Odstránia sa však filtráciou kávy cez papier alebo pri výrobe instantnej kávy.
Káva a srdcové choroby
Keď vypijete šálku kávy, zrýchli sa vám pulz a váš KRVNÝ TLAK mierne stúpne. Striedme pitie kávy však nespôsobuje trvalo vysoký krvný tlak, a dokonca ani osoby, ktoré vysoký krvný tlak majú, sa jej nemusia úplne vzdať. Donedávna lekári každému, kto prekonal infarkt, odporúčali nepiť kávu vôbec alebo len v bezkofeínovej forme. Argumentovalo sa tým, že káva alebo kofeín vyvolávajú nepravidelnú srdcovú činnosť a zvyšujú riziko ďalšieho infarktu.
Nedávne výskumy v Británii a Spojených štátoch, pri ktorých sledovali pacientov po infarkte, však dokázali, že pitie filtrovanej kávy k nepravidelnému srdcovému rytmu nevedie, takže po infarkte sa nemusí nevyhnutne s pitím kávy prestať.
Káva ako preháňadlo
Kofeín sám osebe nemá laxatívne účinky. Káva bez kofeínu je dokonca silnejším preháňadlom ako obyčajná, a vedci sa stále usilujú spresniť, ktorá z ďalších 300 organických látok obsiahnutých v kávových zrnách stimuluje vylučovanie stolice.

Aktuálne,
Katalóg firiem,
Dnes,
Mapy,
Cestovné poriadky,
E-mail,
Žena,
Wanda.sk,
Magazín,
Automix,
Lepšie bývanie,
Showbiz,
Referáty,
Blogy,
Menu,
Počasie,
Slovníky,
Súťaže,
Pohladnice,
TV program,
Zľavy,
Horoskopy,
Testy,
Receptár
Reality,
Centrum.cz,
Aktualne.cz,
Žena.cz,
Bleskově.cz,
Crazycfe.cz,
Cars.cz,
Amplion.cz,
Najisto.cz,
Amapy.cz,
Stahuj.cz





